2009. február 2., hétfő

Nevess velünk

Gábor Misi és Julika fergetes műsorát hallahttuk a HHV-s bálon.
Szeretettel adom közre engedélyükkel,
Nevessetek ti is velük!

Egy házasság értékelés


Az értékelés az általános iskolákban megkövetelt Szöveges értékelés 2008/2009. 2. osztály 1. félév sablon szabadon használatával készült, 90%-ban az elektronikus mondatbank, a kompetencia alapú oktatás étékeléséhez megfogalmazásait tartalmava.

Jó szorakozást!

A FELESÉG: Magatartás: jó

Társaival általában udvarias, figyelmes, barátkozó. Közvetlen környezete ezt nem mindig tapasztalja.

Csoportban kezdeményező, de ezzel időnként konfliktus helyzetet teremt.

Néha rendbontó.

A Férj : Magatartás:jó

Társaival általában udvarias, közvetlen. Kerüli a konfliktus helyzeteket. Sokat tesz a közösségért, együttműködő.

Ritkán kezdeményező, de nem gátolja párját. Kedvességgel jól motiválható.

A FELESÉG: Szorgalom: példás

/Feleség/

Aktívan vesz részt a munkában, de csoportjait időnként elképesztő ötleteivel sokkolja.

Nagyon figyel a környezetére, családtagjait is ellátja tennivalókkal. Nem kedveli az önálló feladatokat.

Szívesebben dolgozik párban vagy csoportban.

Csak abból készít szorgalmit, ami érdekli.


A Férj : Szorgalom példás

Általában képes önállóan dolgozni. Probléma esetén sem kér segítséget. Pontosan elvégzi a vállalt feladatát.

Csoportos tevékenység közben időnként figyelme nehezen köthető le, gondolatai elkalandoznak, ilyenkor csak figyelmeztetés hatására talál vissza az adott témához.

Sok szorgalmit készít, amiért nem vár dicséretet.

A FELESÉG: Beszéd: jól megfelelt

/Feleség/

Szívesen vesz részt a közös beszélgetéseken. A hosszas magyarázatokat nehezen követi. Egyes területeken /pl. számítógép használat, mosógép szerelés, kávéfőző javítás/ szövegértése fejlesztésre szorul.

Szókincse életkorának megfelelő, a fiait már sok esetben nem érti pontosan.

Különösen szeret az érzéseiről képekben és körmondatokban beszélni. Kedvenc témáiról /mint pl. hogy éreztem magam ma/ képes több órán keresztül is összefüggő mondatokat alkotni, akár este tíz után.

A FÉRJ: /Férj/ megfelelt

A szóbeli információkat általában megérti. A felesége szóbeli közléseinek megértése már figyelme és szövegértése külön fejlesztését igényli. A többszöri ismétlés segít.

Kevés szóval, értelmes tőmondatokkal közli gondolatait.

Érzelmei önálló kifejezésére még nem vállalkozik.

Több mesehallgatásra és beszélgetésre van szüksége.

A FELESÉG: Olvasás-írás: jól megfelelt

/Feleség/

Sokat és látszólag válogatás nélkül olvas mindent, ami a keze ügyébe akad, erről részletesen be is számol annak, aki az útjába akad. Próbálkozni lehet a súlypontozással, szelektáló kérdések segítségével.

10 perc alatt másfél oldalt képes írni. A sorok közé gondolatokat, érzéseket rejt, aminek megfejtését elvárja. Cserében ő is belelát társa írásába olyasmit, ami férjében még csak fel sem merült, tudomása szerint.

Másolás pontatlan, sorrendet cserél, számára lényegtelennek tűnő, másnak fontos információkat kihagy, illetve beilleszt egyéni meglátásokat.

A Férj : jó – fejlesztését javaslom

Kedvenc témáiról szívesen olvas önállóan. Kérdések segítségével beszámol az olvasottakról. Ha ezzel sikert ér el, többször is megismétli kérés nélkül is.

Azt írásra nehezen vehető rá, kifogások gyűjtése terén kiváló. Bár a 10 perces írásban az utóbbi hónapokban fejlődést mutatott.

A kötelező házi feladatokat elvégzi. Számítógépen hibátlanul másol.

Füzetvezetésének rendezettsége sokat fejlődött.

A FELESÉG: Matematika: megfelelt

/Feleség/

A több ismeretlent tartalmazó feladatoktól pánikba esik /ki, mikorra, hogyan, miért, mivel, hol?/ Megválaszolatlan kérdések sorozatát mindig meg akarja fejteni már a feladat elején./ Az egyszerű példákat viszont rendszeresen bonyolítja, ebből adódó hibáit csak folyamatos ráhatásra tudja javítani.

A számítógép és a mobil használatakor bátorításra szorul.

Időkereteit folyamatosan átlépi.

A FÉRJ: /Férj/ jól megfelelt

Szívesen foglalkozik logikai gondolkodást igénylő feladatokkal. Az alvásra fordítandó időt pontosan kiszámolja és betartja. Időérzéke jó. Mások időeltolódását nehezen tűri.

Az összetett feladatokat időnként önkényesen leegyszerűsíti, ebből adódnak pontatlanságai, amit segítséggel javít.

A FELESÉG: Környezetismeret: jól megfelelt

/Feleség/

Megfigyelései pontosak, de az összefüggések felismeréséhez segítségre van szüksége. Nem mindig tudja elfogadni a realitás szabta határokat, a tények időnként zavarják elképzeléseit. A törvényszerűségek alkalmazásában még időnként gondjai vannak, de sokat fejlődött. Néha még összekeveri a képzeletét a valósággal.

Kutat az érzések után, de ha megtalálta, akkor esetenként megijed, és azon kezd dolgozni, hogy elfelejtse.

A FÉRJ: /Férj/ jól megfelelt

Tapasztalás útján, valamint képi és szöveges formában megszerzett ismereteit új feladathelyzetben is megbízhatóan fel tudja idézni.

Az élő és élettelen környezettel kapcsolatos tájékozottsága kiváló.

Az érzéseket felsorolás szintjén ismeri, de a felismerésével, illetve a kifejezésével még gondjai vannak.

A napi 2x10 perces rendszeres írásbeli és szóbeli gyakorlás sokat segíthet.

A FELESÉG: Rajz és technika: jól megfelelt

/Feleség/

Fantáziája színes, nem zavarja a valóság. Kifejezésmódja olyan egyéni, hogy időnként csak ő érti a szóban lerajzolt képeket. Szabadon készít alkotásokat.

A háztartási gépeket rendeltetésüknek megfelelően használja, de időnként túltölti a mosógépet, elfelejti kikapcsolni a sütőt.

Többször ellenőrzi az ajtózárakat és a vasalót.


A FÉRJ: /Férj/: kiváló

Különösen a technikai tevékenységek iránt / mint szerelés, építés/ mutat rendkívüli érdeklődést. Tájékozottsága e téren sokrétű.

Eszközhasználatban rendkívül ügyes. Hasznos tanácsaival családtagjait is ellátja, mint pl. a konnektorok használata, a villanyvilágítás időtartama.

Telefonos tanácsadását magas szintre fejlesztette, következő fokozat, hogy a bankszámlával is összeköttetésbe hozni az ilyen jellegű beszélgetéseket. Különös tekintettel a vasárnapi ebéd közben lefolytatottakra.

A FELESÉG: Testnevelés: megfelelt

/Feleség/

Naponta kerékpározik, lépcsőzik. Fut a feladatai után és az érzései elöl. Néha iszapbirkózással felérően viaskodik a kamaszkor életkori sajátosságaival.

Szeretné többször is kipróbálni, hogy milyen úszni a boldogságban. Az árral nem szeretne úszni.

Időnként családja szeme láttára a sima talajon is padlót fog. Ilyenkor segítségre szorul. Máskor a gödröket is könnyedén átugorja. Időnként a vízen járással kísérletezik, ebből adódtak problémái.

A FÉRJ: /Férj/ megfelelt

Leggyakrabban négy keréken közlekedik. A napi edzést már elhatározás szintjéig fejlesztette. A fiai rendszeres biztatására szorul. Elméletben még ismeri a kerékpárt, a szobában már több kilométert is megtett.

Görkorcsolyával eddig nem próbálkozott, de a gólyalábazást készség szintjén elsajátította.

Versenyt fut az idővel.

Megjegyzés:

Mindketten az életkoruknak és a képességeiknek megfelelően fejlődtek az elmúlt másfél évben. Sok barátságra, tapasztalatra tettek szert.

Elérendő cél: vágyaikat, ötleteiket tudják pontosan, érthetően kifejezni, és a kimondott és ki nem mondott visszajelzéseket helyesen értelmezni.


Nincsenek megjegyzések: